Jdi na obsah Jdi na menu
 


Připomínky a nápady


Zde můžete formou komentářů připojit své názory, nápady a připomínky ke stránkám a výzkumu jako takovému.

Vyhrazuji si právo smazat nevhodné komentáře.

Děkuji.
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Otázka

(Petra, 2. 6. 2014 18:15)

Dobrý den,

prosím Vás, mohla bych se Vás zeptat na otázku jaké jsou ještě přednosti a nedostatky metody Servqual? Přednosti jsem ve Vašem článku nějaké našla, ale nikde nemohu najít nedostatky. Děkuji moc za odpověď.

Hezký den Petra

Re: Otázka

(Jiri Franek, 27. 6. 2014 10:28)

Dobrý den,

hlavní nevýhodou je rozsáhlost dotazníku, který může v případě anonymního dotazování výrazně snížit návratnost. Dotazník je však možné upravit a snížit počet otázek dle problému který SERVQUALem řešíte. Důležité je aby byl zachován smysl metody a to je kvantifikace mezer ve vnímání služby jaká je a jaká by měla být. Odhalit zda je služba v dané oblasti silně za očekáváním nebo ne.

Dále je nutné správně formulovat otázky tak aby byla dobře pochopeny respondentem (což je ale nevýhoda každého dotazování).

Další nevýhody jsou stejné jako u všech metod používajícíh dotazníky (reprezentativnost vzorku, návratnost, chybějící data, syndrom volby střední hodnoty, rozdílné chápání číselných škál u respondentů atp.)

Zároveň si myslím že je dobré si vyhledat originální články a kniha autorů Parasuramen, Berry a Zeithaml, kde se zabývají postupem jakým ji vytvořili. Na mých stránkách ej opravdu jen základní stručný popis.

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA